Thursday, October 21, 2010

kek span coklat no 5



Request dari Cikgu Was. Nak kek span coklat no 5 & ada gambar ben10. Kek ben 10 biasanya mesti ada kaler hijau, putih, itam. Mujur semua kaler tu ada stok tapi edible imej tak de, sib baik bole gunakan yg plastik. selesai masalah....
pestime buat kek bentuk nombor...cari panduan kat tnet matsalleh. Jumpa pun....
Bakar 1 bj kek 4segi loyang 8 in, then bakar 1 lg bentuk bulat loyang 9 in. Amik yg bulat, tebuk sikit kat tengah - aku tekap guna acuan goreng telur bulat.Pastu, amik kek 4 segi, ukur 3 x 8 (untuk tepi) dan 3 x 6.5 (utk atas).
Semua bentuk tadi aku potong 3 lapis dan sapu buttercream. Susun kemas2. Baki potong tadi aku buat 2 bj bulat kecil utk omnitrex. Anak2 tolong beri idea & melakar. Malah di tepi kek pun anak2 lakar dgn omnitrex & star.
Tengahari tadi aku bagi pada Cikgu Was dan katanya "cantik la kak..". Hehehe.... sukanya aku bila customer puji.
Terima kasih sudi baca.

No comments: